ChesnuTT heeft een eigen stijl gebaseerd op soul, funk en rock.Nadat zijn band, The Crosswalk, uit elkaar ging, nam hij een dubbelalbum, The Headphone Masterpiece, op een 4-sporencassette op. In zijn slaapkamer, ofte ‘The Sonic Promiseland‘ nota bene. Zijn bekendste nummer ‘The Seed (2.0)’ komt van die plaat. Dankzij de remake die The Roots van dit nummer maakte, werd ook het ander werk van ChesnuTT erkend en gekend bij een breder publiek. ‘The Headphone Masterpiece’ werd zelfs genomineerd voor de Shortlist Music Prize in 2003.
Pas onlangs, in oktober, bracht ChesnuTT zijn tweede full CD uit. ‘Landing On A Hundred’ calls dan ook for a celebration. En volgens de reviews, wordt dat een feestje van hoge kwaliteit: “Landing is an apt reflection of an artist restarting after several years, but without sacrificing the eccentricity that initially made him such a compelling figure” (Pitchfork). Om het met, voor die tijd van het jaar zeer toepasselijke, ChesnuTT’s eigen woorden te zeggen: reken maar op een ‘Come Back like Spring’.
Interested in one of the pictures or interested to be photographed, contact Creeping Mac Kroki.